Dugnad mot koronaviruset (Covid-19)

Dugnad mot koronaviruset (Covid-19)

Handels- og servicenæringen påvirkes som samfunnet for øvrig av den pågående situasjonen, og derfor har Data Nova samlet litt informasjon som kan være nyttig for våre brukere og deres kunder. Her er litt av det vi kan gjøre – sammen.

Koronaviruset (Covid-19) har brått skapt en rekke nye behov i markedet for å tilrettelegge for nye kundebehov og bidra til å begrense smitte.

Myndighetens informasjon og tiltak oppdateres fortløpende, og vi oppfordrer derfor til å følge med på Folkehelseinstituttets temasider og helsenorge.no for siste nytt om situasjonen.

Hjelp oss å hjelpe

Vi i Data Nova tar vårt samfunnsansvar alvorlig, og vil gjøre vårt for å følge helsemyndighetenes oppfordringer – både av hensyn til den enkelte og til fellesskapet.

Derfor vil vi gjøre oppmerksom på de tjenester og løsninger vi har utviklet og tilrettelagt for å ivareta helsen til både medarbeidere og kunder i denne perioden.

Dersom du har spørsmål om hvordan disse tjenestene kan aktiviseres for deres virksomhet, ta kontakt med oss på telefon eller e-post.

Takk for at dere hjelper oss å bidra med tilrettelegging av utstyr og tjenester i denne tiden.

Rutiner

Vask og rens av maskinvare

Berøringsskjermer og annet utstyr kan vaskes med overflatedesinfeksjon (75%), og en mikrofiberklut eller likende antistatisk materiale. Data Nova har utviklet løsninger for å fryse berøringsskjermen ved vask, og kan sette opp automatiske påminnelser for å gjøre vedlikeholdet enklere å følge opp.

Gi løpende informasjon

Utsalgssteder kan enkelt gi oppdaterte beskjeder og bruksinstrukser til sine kunder på skjermer, kundeskjermer, og kvitteringsutskrifter. Alt kan styres sentralt fra hovedkontor eller lokalt i butikk, avhengig av hvas om er ønskelig.

Kontaktfri betaling

Våre løsninger er tilrettelagt for å ta imot betaling via løsninger som Vipps og AliPay, kontaktfrie bankkort via betalingsterminaler, samt utsending av faktura og salgsordre fra Window§hopping. Ta kontakt for å høre hvordan dere kan iverksette nye betalingstiltak.

Nye kundetilbud

Selvbetjente terminaler

For å redusere menneskelig kontakt, kan utstyr fra Data Nova tilrettelegges for at kundene selv gjør jobben ved utsjekk. Enten kan kasseløsningen "gjenbrukes" som et selvbetjeningspunkt, eller så kan spesialutviklet utstyr tas i bruk. Kombinert med gode vaskerutiner er dette et meget godt og kundevennlig alternativ.

Salg via nettbutikk

En rekke markeder opplever nå at kunder har behov for deres produkter og tjenester, men ikke har anledning til å møte opp fysisk i butikken – enten fordi de er i karantene, eller fordi de er i risikogruppene som må holde seg isolert. Data Nova leverer komplette nettbutikkløsninger for alle bransjer som er ferdigintegrert med Window§hopping og vi bistår gjerne for raskt oppsett eller tilpasning av deres nettbutikk.

Tilby levering på døren

Data Novas løsninger benyttes allerede i dag for å sende ut produkter via tjenesteleverandører som Bring og PostNord. Løsningen kan brukes for å produsere pakksedler og sporingsnumre, og gjøre det enkelt å iverksette nye rutiner for forsendelse av produkter. Vi kan bistå i prosessen!

Data Novas tjenestetilbud

Data Novas tilbud fortsetter som normalt, men vi vil samtidig trekke frem at vi allerede tilbyr en rekke tjenester som er tilrettelagt for sikre våre kunders drift og samtidig begrense fysisk kontakt.

Utstyrsgaranti og selvinstallasjon

Selv om det er stans i både utstyrsproduksjon og forsendelser intenasjonalt, har Data Nova alt utstyr på lager, slik at vi fortsatt kan tilby markedets beste garanti- og innbytteordninger. Vi vil også minne om at det er mulig å få utstyr tilsendt med installasjonsinstruksjoner slik at den enkelte virksomhet selv kan montere utstyr – og dermed spare både tid og penger, og ivareta hverandre.

Fjernhjelp via telefon og oppkobling

De fleste av våre brukere har allerede god erfaring med å benytte våre supporttjenester viaa epost, telefon, og fjernstyring. Dette er tjenester vi vil fortsette å benytte i utstrakt grad, slik at alle kan få hjelp raskt, enkelt – og trygt.

Nettkurs

Vi vil også minne om at det er mulig å ta i bruk våre digitaliserte kurstilbud – tilrettelagt både for nye og avanserte brukere. Ta kontakt med oss for mer informasjon.

Om dere har andre behov enn de som er nevnt her, ta gjerne kontakt. Vi jobber kontinuerlig for å gjøre vår del for at denne unntakssituasjonen skal bli så kortvarig og smidig som mulig.

Takk for at dere hjelper oss å hjelpe til!